Klanten! Leergang in “business maken”

Dit ontwikkeltraject is voor juridische ondernemers die meer willen halen uit hun klantrelaties. Je hebt al de nodige kennis over acquisitie. Aan deze leergang doe je mee om de brug te slaan van die kennis, naar het “doen”, het echt bewust in de praktijk aan de slag gaan met je klantrelaties.

In je juridische vak pak je zaken ook niet half aan,  waarom zou je dan je succes als juridisch ondernemer van toeval af laten hangen?

Een praktijkgericht traject waarin je vooral aan de slag gaat, aangevuld met een reeks sessies waarin je eventueel ontbrekend theoretisch kader krijgt aangereikt. En dat doe je niet alleen, je gaat op weg met een kleine vertrouwde groep gelijkgestemde ondernemende juridische professionals.  Je leert van elkaar en steunt op elkaar. De begeleiding wordt verzorgd door Julius Scholten, doorgewinterde relatie manager in zakelijke dienstverlening en sales coach voor meerdere partners in de advocatuur.

Doel: Meer omzet of meer klanten.

Groep samenstelling: 6 – 10 ervaren juridische professionals (advocaten of juristen) die actief zijn in B2B juridische dienstverlening en zelf omzet verantwoordelijk (willen) zijn.

Omvang – duur: 5  avondsessies van 2 – 2,5 uur + huiswerk + telefonisch en online contact met de begeleider.

Data: 13 april, 11 mei,  18 mei en 8 juni. De 5e sessie wordt in overleg met groep gepland.

Locatie: Emma house, Emmastraat 40, Amsterdam

Je investering voor 5 sessies met huiswerk en persoonlijke begeleiding:

  • Open inschrijving: € 1000,00
  • Ben je aangesloten bij het Netwerk van OndernemendeJuristen dan zijn je kosten €850,00
  • Leden van het Netwerk van OndernemendeJuristen die de not for profit activiteiten van het netwerk financieel ondersteunen betalen slechts €700,00.

Alle bedragen zijn exclusief BTW en worden voor aanvang door de docent aan je in rekening gebracht.

Aanmelden

De opzet

Sessie 1. Communiceren communiceren communiceren

  • Aftrap: Introductie Effectieve Klantgerichte communicatie.
  • Agenda & Interactief voorstellen,persoonlijke leerdoelen formuleren
  • Elevator Pitch theorie
  • De zelfde boodschap nogmaals maar nu met andere woorden
  • Praktijkopdracht & Casus

Sessie 2. Het 1e contact en dan…

  • Terugkoppeling ervaring praktijkopdracht vorige sessie
  • Presentatie elevatorpitch!
  • De ultieme controlevragen wat willen we in ieder geval weten?
  • Luisteren
  • Wat is de beste manier om het gesprek met een klantrelatie te openen?
  • Lastige klantenvragen hoe ga je daar mee om?
  • Wat doe je als er het gesprek niet loopt?
  • Hoe sluit je een gesprek af?

Sessie 3.  Professioneel vrienden maken

  • Eerste en volgende contacten opvolgen
  • Hoe bouw je een contact uit tot een relatie
  • Hoe maak je onderscheid in klantrelaties?
  • Wanneer kun je om business vragen
  • Tools die het je makkelijker maken 

Sessie 4  Wat hebben we aan elkaar

  • Terugkoppeling ervaring praktijkopdracht vorige sessie
  • Intervisie commercieel ondernemerschap

Sessie 5  Terugkom bijeenkomst

  • Uitwisseling van ervaringen
  • Praktische tips voor vervolg activiteiten

Vorm: learning by doing & interactieve coaching.

Presentatie basisbegrippen via PPT met ondersteunend beeld,filmpjes (beamer+geluid), Flipovers, kennisoverdracht,feedback positieve punten en profilering collega’s. Telefonische gesprekssimulatie. De interactieve coachingsvorm is heel persoonlijk en op maat gemaakt voor OJ en kent een hoog doe gehalte. Per slot van rekening is de beste manier om iets te leren en aangeleerd gedrag te veranderen door zelf te beleven en zelf te doen.